tirsdag 23. september 2008

Samedi

I dag er det tirsdag, og det betyr MASSE lekser, og dramatimer.
På vei hjem fra skolen kjøpte jeg en Quiche Lorrain. Den var kjempegod! Jeg elsker pai..
I dag gjør jeg min første historielekse. Vi begynte med litteratur og historie litt senere enn fransk, så vi skulle få inn litt vokabular før vi begynner å lese historie på fransk. Vi begynner enkelt og greit med første verdenskrig, eller la première guerre mondial, som en franskmann ville sagt det;) I tilegg hadde vi gramatikklekse om skumle verbtider. Sinnsykt vanskelig!

Nå kom jeg faktisk akkurat hjem fra drama, eller cours de théâtre. I dag hadde vi en liten tekst, en dialog, som vi skulle jobbe med. Teksten var absurd, og veldig morsom. Jeg og Anna jobbet sammen, og viste det for de andre. Læreren sa at vi var på et annet nivå(!), og at det var bra. Vi hadde visst i tilegg til å forstå teksen, laget en karakter. ooo!! Hot. Vi er jammen flinke! :p

Etterpå gikk Anna og jeg og spiste en Crêpe, akkurat som sist tirsdag. Bare at i dag hadde jeg sukker og cocos. Vi har laget en tradisjon;) Eller så har det kanskje noe å gjøre med at Crêperiet ligger rett ved métroen, og vi får lyst på på når vi er ferdig med å dramatisere. Hvem vet?

Drama gir slik en energyboost! Tilbake til leksene. JOHO!!

bonne nuit, mes jolies<3

Ingen kommentarer: