onsdag 15. oktober 2008

I et speil, i en gåte.


Den fineste boka i verden heter I et speil, i en gåte.Den er skrevet av Jostein Gaarder, og handler om ei ung jente som heter Cecilie. Hun har fått kreft, og må dø. Dette klarer hun ikke å akseptere. Hun synes det er så urettferdig at akkurat hun som er så ung må dø! En kveld får hun besøk av engelen Gabriel. Han snakker om himmelens herligheter, og Cecilie forteller ham om livet på jorden.Under samtalene begynner Cecilie å akpeptere døden, og forstå hvor vidundelig livet egentlig er. Det er en kjempevakker og filosofisk bok som snakker om døden på en ikke så skremmende måte. Man får også et innbikk i hvordan det er å være en engel.


Nå kommer denne herlige boka ut på film!!! Gjett hva det første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem til Norge? Riktig! Jeg skal finne meg en kino hvor denne fortsatt går, og nyte den. Det ser jeg veldig frem til! Jeg har sett traileren, og det virker veldig lovende:

6 kommentarer:

Anonym sa...

jeg skal se den ihvertfall, aksel hennie og greier:D

nah sa...

så kult, høres vakker ut:)

Cecilie sa...

Denne boka leste jeg på en julaften var syk og orket ikke være med på julefeiring, så lå og leste og tegnet. Og jeg heter Cecilie! Spooky... :-P Nåja, jeg hadde ikke kreft da, men spysyke på julaften er kjedelig nok skal jeg si deg!

Så forresten Liv Ullmann på flyplassen en dag.

Gleder meg til filmen jeg også! :D

Camilla Didriksen sa...

Den skal jeg se :D

Robin sa...

Høres koselig ut ;) Vil være med!
Btw. vet du hvilken film vi så i går? : Beverly Hills Chihuahua ;)

Anonym sa...

Engelen heter Ariel!:) hihi. Gleder meg til å se den.