fredag 7. november 2008

Le Petit prince

I går leste jeg ut boken Le petit Prince av Antoine de Saint-Exupéry. Den er verdens søteste bok! Vi skal lese den i forbindelse med litteraurtimene, så jeg leste den selvfølgelig på fransk. Det var en smule vanskelig siden det var mange rare ord i rare verbtider jeg aldri før har brukt. Men det var skikkelig verdt strevet. Det erf en barnebok, men den har en dypere filosofisk mening.



It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is
invisible to the eye."
Illustrasjonene er laget av forfatteren, og er skikkelig søte. Anbefaling!

5 kommentarer:

AK sa...

Så søte illustrasjoner:D

Anonym sa...

åh, tusen takk! eg blir så glad av folk som deg.

Karoline sa...

For noen søte bilder<3

Jorunn sa...

Så koselig...
Fransk ja, la meg prøve å lese den og jeg hadde ikke skjønt noen ting!

Anonym sa...

den har jeg hørt om før :) kanskje jeg prøver å lese den, men det får bli seinere når jeg har lært litt mer ;p