onsdag 17. september 2008

Skakespeare and company

Etter skolen gikk jeg og Anna og sjekket ut vintagebutikken rundt hjørnet, men jeg fant ingenting som jeg ville ha. De hadde mange søte kjoler, da:) Kanskje jeg skal ta turen innom den en annen dag også? Egentlig skulle vi innom en annen butikk litt nedenfor her, på pigalle. men den var visst stengt i dag. Det er veldig typisk fransk! Å bare ha stengt midt i uken.. ha,ha..

Etterpå spiste vi på en resturant, og satt på en av utebordene og så på menneskene som vandret rundt. Spesielt lo vi av alle turistene. Vi kan le av dem nå. Vi er jo ordentlige parisere;)


Etter Anna reiste hjem, tok jeg og Simen métroen til Cité og vandret langs la Seine. Ikke langt fra Notre Dame, fant jeg den kjente bokhandleren Shakespeare and Company! Jeg elsket den!! Den var så mystisk, og alle bøkene lå omhverandre i bokhyllene så det ut som. Men egentlig var det et system i kaoset;) Det var en av de plassene man bare kan være, og glemme helt tid og sted. Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en bok, men jeg gjorde det ikke. Jeg har da altids tid til å kjøpe en bok der en annen dag? Butikken går ingen veier, og jeg har ikke tenkt å forlate denne vakre byen på en stund..


Nå er jeg kommet hjem og sitter her og drikker te og skriver kort. Kanskje det er deg som venter et kort fra Paris?


Bonne nuit!

Vous me manques<3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan ikke tro du bor i Paris!!! :D

Anonym sa...

ida, min lille snupp, nå har jeg endelig fått oppdatert meg på bloggen din! du er så søt. vent en lengre mail på fjesboka:)
-marianne

Lise Marie sa...

Åh. så spennende. Du er modig som tør å gå på dramatimer på fransk ;) Henger du mye på amelie kafeen eller?

Ida sa...

Mea-I know! Det er sprøtt;)
Marianne-Cool! Gleder meg til det;)
Lise Marie-Merci;)Jeg har faktisk ikke vært der ennå, men går forbi den nesten hver dag..