fredag 24. oktober 2008

Politikontoret

I dag har jeg vært veldig flink;

  • Jeg klarte å finne frem til politsistasjonen i 9arr helt alene.(faktisk vanskeligere enn mann skulle tro)
  • Forklare at hva som hadde skjedd(på fransk) til den ikke-engelsktalende overlegne plotikontorsekretæren.
  • fylle ut et skummelt og veldig franskt annemeldelseskjema.

Jeg følte meg veldig voksen og ansvarlig da jeg gikk ut av politikontoret (se bort fra hvorfor jeg var der i utgangspunktet)

Det er helg igjen, og jeg synes fremdeles at tiden går megaraskt.. I kveld skal jeg ut sammen med Oda=) Det blir sikkert koselig! I morgen må jeg gjøre noen lekser, begynne på foredraget om Debussy og begynne å lese Le petit prince

I dag er det forresten bare 2 måneder igjen til julaften! Er det noen som gleder seg??? Jeg vet at jeg gjør det hvertfall=)

Bisous<3

5 kommentarer:

Cecilie sa...

Så flink du har vært! :) Du kan være stolt av deg selv. Vanskelig nok å få anmeldt ting her i Norge, om ikke man må gjøre det på et annet språk i tillegg.

Åå! Le petit prince! Det husker jeg at vi også leste i fransken :)

Ja, jeg gleder meg kjempemasse til jul! :D Først og fremst fordi det innebærer å reise hjem.

Kos deg i kveld, og ha en fin helg, Ida!

Camilla Didriksen sa...

JEG GLEDER MEG VELDIG TIL JUL :D :D

Anonym sa...

aw, tusen takk. eg var i paris først i april også no i haustferien, og kan godt tenka meg å bu der, men det er så mykje eg lurer på. kanskje du har svar?

(om du er interessert i å svare på ein del spørsmål, kan du ikkje sende ein mail til mariell.oyre@gmail.com?)

:)

Anonym sa...

så jævlig stilig at du studerer i paris. har rålyst å studere utenlands selv jeg !

Anonym sa...

Hei lille Ida!
Jeg gleder meg til jul og til å treffe deg i gjen...til jul. Det blir koselig, jeg skal ha fri i jula, så da blir det en ordentlig julefeiring. Det blir koselig. Kanskje mormor også kommer....
Klem fra tante Malene