onsdag 8. oktober 2008

Versailles

I dag var jeg i Versailles. Herregud! Det var veldig mye større enn jeg noen gang hadde forestilt meg! Slottet, hagen, bondegårdene.. Alt var så vakkert og forseggjort. Man kan si mange slemme ting om solkongen, og Marie Antoinette (som ikke var gift med ham, men som senere pusset litt opp på Versailles), men de hadde jammen en bra stil som de fullførte med brask og bram(ja, jeg brukte det uttrykket).

Jeff Coons hadde en spesiell utstilling inne på slottet, i speilsalen. Denne absurde, stygge og merkverdige kunsten sto i en heftig kontrast til rococcostilen og bladgullet. Typisk fransk og sette slike ting opp mot hverandre for å provosere.

Det vakreste var hagen, og bondegården til Marie Antoinette. Høstfagene var så vakre, og landskapet så idyllisk at jeg skulle ønske jeg bodde der;)

Bisous<3