onsdag 5. november 2008

Londres


I går var jeg på dagstur til London. Det er bare en liten togtur under vannet fra min kjære hjemby. Det er veldig greit å komme seg dit.
Vi reiste tidlig på morgenen, og da vi ankom st Pancras reiste vi rett til Courtauld Institute of Art. Der så vi mange bilder fra store malere innen impresjonismen og ekspresjonismen, bla; Gaugin, Cezann, Van Gogh, Manet.. Det var veldig interresant!
Etterpå gikk jeg og Anna rundt på Covent Garden og spiste en baguette mens vi så på alle de rare gateartistene. Etterpå reiste vi til Notting Hill. det er yndlingsstedet mitt i hele London! Jeg skal så bo der når jeg en gang flytter til London. Vi satt oss på en rød buss, men det viste seg at førte oss langt ute i huttiheita, så vi gikk av på en skummel plass jeg aldri hadde vært før. Deretter tok vi tuben til Oxford street(Métroen i Paris er 1000 ganger større og mindre claustrofobisk), og handlet litt på top shop. Vi fant også en megasøt butikk fullt av juleartikler! Joy! Jeg kjøpte mange pene julekort. (Nå tenker du sikkert; uff, det er mye hyggeligere å få et julekort som er selvlaget og personlig. Det sier du ikke hvis du noen gang får et selvlaget julekort fra meg.) Jeg elsker London! Det er en bra by.








photo: devianart.Ida hadde glemt fotkameraet sitt.

6 kommentarer:

Camilla Didriksen sa...

Så fine bilder :)

Jorunn sa...

Og nå er jeg misunnelig!! Herlighet for ett liv du lever! Skal vi bytte? Hehe...
London er fantastisk... Paris er nydelig.. Men der er det lenge siden jeg har vært, må snart ta en tur.. Det er jo en drømme by!

Ida sa...

Jorunn-Jeg har det ikke så ille;) Du må bare komme på besøk, jeg skal fortsette å bo her litt til=)

Cecilie sa...

Sykt kult å bare kunne stikke på dagstur til London! =) Altfor lenge siden jeg har vært der nå... Husker forresten et kapittel i franskboka om Gaugin og Cezanne :P

Anonym sa...

heldig du er! aldri vært i london =/

Karoline sa...

åhh.. jeg vil også på tur til london<3