torsdag 11. desember 2008

last days in paris before christmas!

I dag hadde jeg muntelig eksamen, og det betyr at jeg er ferdig med alt skolearbieid, og ferdig med gateway, før jul. Jeg følte det gikk veldig bra, hvis man tar i betraktning at jeg snakket om vanskelig historie- og litteraturemner. Jeg føler meg vedlig cool når jeg kan sitte å snakke fransk sammen med to franskmenn i en halvtime. Kanskje jeg hadde lært mer enn jeg trodde. Seems like it;) Jeg er blitt veldig språkforvirret, og det er ofte jeg ikke husker det norske ordet for ting. "Ohlala! Comment on le dit en Norgvègien?" Engelsken er det enda verre med. Siden franskmenn HATER når man snakker engelsk, har jeg visst lagt fra meg det språket hjemme. Yeah..

Nå skal jeg bare nyte de siste dagene i Paris, før jeg flyr hjem til Norge=) Når jeg kommer ned igjen her til våren, skal jeg begynne på Sorbonne. Da blir jeg en skikkelig Sorbonne-chic.

Hot, hva?




5 kommentarer:

Anonym sa...

koselig bilder :)

Cecilie sa...

Gratulerer med overstått muntlig! :D Det gikk sikkert veldig fint.

Enig, er kjempekult å sitte og ha en samtale på et annet språk.

Hehe, husker fransklæreren min i åttende prentet ganske godt inn at vi alltid måtte spørre på fransk om franskmenn snakket engelsk hvis du trengte hjelp, ettersom de ofte ikke gadd å svare det hvis du spurte "do you speak english?"

Syns personlig det er litt barnslig jeg :P Men hvis det er det som skal til for å få hjelp når man er lost har man ikke noe annet valg enn å lire av seg et "parlez vous francais" :P

Tre dager igjen til du kommer HJEM! tipper du gleder deg bittelitt ;)

Anonym sa...

deilig å være ferdig da :)

Camilla Didriksen sa...

Herlige bilder som vanlig :)

Somewhere only I know sa...

Gratulerer med vel overstått muntlig! Du er flink, kjære! Nå er det ikke lenge til vi treffes igjen og det gleder jeg meg masse til! :D Glad i deg, snuppa mi <3