tirsdag 3. februar 2009

Brev


Jeg synes det er så hyggelig å skrive brev. Det er noe spesielt ved den følelsen man får når man legger brevet i postkassen, og tenker at neste gang brevet åpnes, er det i hendene til den personen man skrev brevet til.


Det er noe mystisk med brev. Man vet aldri hva som står i brevet før man åpner det. Det kan være fylt med hemmeligheter, eller eventyr fra fjerne himmelstrøk. Det kan være kjærlighetserklæringer og lengsel. Brevet kan være fylt med morsomme opplevelser og ting man aldri har hørt om før. Spennende.


Eller kanskje er det historier fra en jente som bor i en stor by? En jente med lyst hår og rød alpelue. En jente som snakker fransk med damen på yndlingscaféen hennes. En jente som liker sko, croissanter og det romantiske i Paris.

8 kommentarer:

Cecilie sa...

Du skriver så bra, Ida :)

Brev er hyggelig å både sende og motta. I går fikk jeg til og med en pakke fra lillesøsteren min hjemme i Grimstad, en genser som hun husket at jeg digga, men ikke kjøpte. Vedlagt var et hyggelig brev også. Kjempekoselig :)

Jorunn sa...

Brev er kjempe koselig... Kunne ønske vi brukte brev oftere... Jeg hadde liksom tenkt å sende brev til bestevenninnen min etter hun flyttet til Polen, men hun kommer jo aldri med adressen.. HEhe.. Det er typisk henne!

Anonym sa...

Jeg elsker å få brev! Det er noe helt annet å sitte med et brev i hånden, ta på papiret, se skriften, enn det å lese en mail. Jeg mp bli flinkere til å skrive brev.

Ja, den rosa kåpen er så fin! Den gjør meg glad.

Anonym sa...

brev er kos, synd nettet har tatt over.

Camilla Didriksen sa...

Brev er gøy! :D

Jorunn sa...

Sv. Det er egentlig en kåpe, den sorte kjolen tenkte jeg på.. Hehe... Kjolen er egentlig grå...

Anonym sa...

Brev er så kos^^

Anonym sa...

Det er år og dager siden jeg fikk eller skrev et brev. Savner det. Hadde noen brevvenner før.. :)