mandag 2. februar 2009

Student/snø/test etc., mye på en dag gitt!




I dag har jeg vært på Sorbonne og tatt en skummel nivåtest! Den var en smule vanskelig, må jeg inrømme. Spesielt når vi skulle svare på spørmål fra en tekst som en meget raskt-talende franskmann leste opp. Teksten handlet om valg-fusk under presidentvalget. Han medelte oss etterpå at han ikke likte den teksten. Som om vi trengte å vite det..

Før testen fikk jeg et skikkelig kult studentbevis! Med adresse, bilde og Sorbonnemerke. Hot.


Da jeg stod opp i dag, var det snø i Paris! Det snødde, og det lå et hvitt teppe over den vakre byen. Selvfølgelig måtte det begynne å regne. slaps og regn. Hot.

Etterpå måtte jeg selvfølgelig drikke en kaffe på en Café i hyggelige St. Germain, like ved Sorbonne.
Ikveld hadde vi besøk av Karen-Sofie her hos oss, koselig! Og kvelden ble (som alltid) avsluttet med en episode (eller 5) av Sex and the City. Nous aimons!



3 kommentarer:

Somewhere only I know sa...

Gratulerer med livet som en ekte universitetsstudent! Savna deg her i helga! :D Can't wait to come visit!

Anonym sa...

Det hørtes kult ut :) Gleder meg til å høre mer :)

Jorunn sa...

Høres ut som ekte Bergens vær... Her ligger ikke snøen mye lenge... Haha...