onsdag 18. februar 2009

nytt fra Paris..

I det siste har det vært mye å gjøre på skolen! På mandag fikk vi vite at vi skulle ha vær vår fremføring, et foredrag om landet vi kommer fra som skulle vare i 20 minutter eller lenger. Jeg tenkte bare: "Å, nei. Uff. Jeg skal såååå være den siste som har den fremføringen." Naturligvis skal den være på fransk, og ha en bra struktur og innhold, sa nazi franskmannen jeg har som lærer(ok, en smule overdrevet peronlighetskarakteriseing). Han spurte videre om det var noen som meldte seg frivillig til å ha det først, til onsdag. "Aldri i verden" tenkte jeg. Det ble en klein stillhet, og alle så på alle andre steder enn læreren. Ingen ville jo ha den første fremføringen! Det er for det første alt for kort forberedelsestid, og ingen vil jo være den første som snakker lenge foran mennesker man har går i klasse med i en uke. Læreren sa at han måtte bare velge et tilfeldig navn fra listen, siden ingen sa noe. "Ida, pouvez-vous être la première?" hørte jeg han si. Inni meg skrek hodet mitt: "Neeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii", men munnen min sa av en eller annen merkelig grunn, "Oui, d'accord". Jeg måtte altså være først. Joy. Jeg visste at det måtte skje, jeg og min flaks

Etter to døgn med hard jobbing(ehm), fant jeg meg selv stående foran alle sammen og legge ut i i det vide og det brede om Norge, og nordmenn. Det gikk faktisk ganske bra, og den norske sjokoladen jeg hadde med, slo veldig ann. Den skumle læreren smilte faktisk og sa "très bien". Jeg var lykkelig.
Etterpå møtte jeg Anna og den søte moren hennes som er på besøk. Vi spiste ostekaken på Starbucks. Vi følte oss kulturelle så vi reiste på le sentre Pompidou. Der har de masse fin kunst.

Nå skal vi snart til Champs Elysée for å sitte på en fasjonabel café og spiste Macrons.
À la prochain, alors! Biz<3

3 kommentarer:

Lise Marie sa...

Det er bra med utfordringer :) Så bræ at det gikk bra!

BRUDEPARET sa...

Jeg har SÅ lyst å reise til PAris! For en fantastisk by!

Somewhere only I know sa...

Glad for at du overlevde! Hehe. Det høres ut som du alltid har hellet med deg i Paris. Svømmehall, fantastisk lærer og alt! Du er vel en heldig jente, vel! ;)