søndag 15. februar 2009

Just a little sunday shopping on Louis Vuitton..

I dag har det vært en hyggelig dag. Vi spaserte rundt i Paris i solskinnet sammen med mammaen til Anna som er på besøk.
Vi startet dagen på Coquelicot, Caféen på Montmartre med verdens beste Croissanter. Det er alltid hyggelig å sitte der, og se på pariseren som kommer inn for å kjøpe sin daglige baguette og slå av en prat med betjeningen. Etterpå gikk vi oppover i de koselige gatene, og så på alle turistene som samler seg på Place de tetre og foran Sacre coeur. Det var så mange der, at vi bare måtte gå.
Detter reiste vi til Champs Elysée, og handlet litt på Louis Vuitton. Louis Vuitton har en megabutikk ikke så langt fra triumfbuen, for de som ikke visste det. Etterpå vandret vi nedover til le Louvre gjennom le Jardin de Tulerie.


Så fant vi ut at vi ville kose oss litt i le marais. Vi vandret rundt i de søte, trange gatene og satte oss ned på en restaurant vi liker som heter les Philosophes. Der spiste vi fransk løksuppe, som er noe av det beste jeg vet. mmmm.


Så ble det mørkt, og vi vandret langs vakre seinen. Note: Alle må se de romantiske paris-lysene som reflekteres i seinen før man dør.

Vi fant en Café, og satte oss ned for å drikke en café au lait.

Nå skal jeg sove, for i morgen må jeg tidlig opp på skolen. verb, verb, verb.

Hotness to all, from Ida in Paris.


Biz<3

5 kommentarer:

Anonym sa...

For en drømmedag!! :D Det hørtes herlig ut! Jegogviiiil,hihi.

Cecilie sa...

Høres utrolig koselig ut! :D

Men hva er et boulangerie? Eller er det navnet på kafeen kanskje :)

Sv: Takk for det! Skal oppdatere dere hvis jeg kommer med ;)

Cecilie sa...

Sv: Takk for at du gjorde meg til et klokere menneske- da vet jeg det! :) Det ante meg at det var det det var, men man vet jo aldri med franskmenn :P

Robin sa...

Ser ut som du har det veldig fint :)
har bytta tilbake til denne bloggen igjen :P

Cecilie sa...

Ida! Har du sett at du er med i Monicas "firkløver i blogger"? :D

Grattis- velfortjent :)