tirsdag 24. februar 2009

I like this, said the girl..

Man har mange ting å være takknemmelige over i hverdagen, som man ofte glemmer. Dette er jeg takknemmelig for om dagen:
  • Anna, min gode veninne og samboer som sørger for at jeg ikke så ofte havner på feil steder og i kleine sitausjoner
  • Rulletrapper. Hvis man bor i Paris, vet man hvor mange trapper man må bestige hver dag. Det hjelper veldig hvis de ruller, og man kan stå stille mens den frakter deg oppover.
  • Starbucks, med den gode kaffeen.
  • Brukte bøker man kan finne for 20 cent(2 kr)
  • Métroen
  • Dusj som man ikke må holde selv
  • Vintagekjoler
  • Den nye svømmehallen jeg fant som ikke var fullt så dvaskt som sist svømmeopplevelse.
  • De fine Karisellene med Améliemusikken
  • Kule Sofie som introduserer oss for franske damer som vi spiser lunsj og snakker fransk med.


Hva er du takknemmelig for? À la prochain, alors! Skal hilse alle dere kule fra Paris=)

5 kommentarer:

Jorunn sa...

Herlig, herlig...
Jeg er takknemlig for at jeg liker å jobbe, jeg er takknemlig for vennene mine, for kjolesamlingen min (teit, men sant), jeg er takknemlig for at det finnes et utland jeg kan dra på ferie til hvis jeg vil... Haha...

Anonym sa...

Jeg er takknemmlig for:

- Varm kakao med krem (toppet med sjokoladebiter og kjeks!)
- Venner jeg kan sitte og le med i timesvis
- 2 for 1 på bøker på Borders
- Dylan Moran
- Anthony and the Johnsons

Cecilie sa...

Enig, viktig å være takknemlig for hverdagslige ting også! :)

Karuseller med Amélie-musikk høres koselig ut!

Jeg er takknemlig for:
- at dagen er blitt 3 timer og 59 min lenger siden vintersolverv.
- at jeg kan gå med vårsko ute uten å bli våt på føttene.
- at jeg har en god ovn
- Christopher
- Gore-tex skoa og jakka mi (jeg bor jo i Bergen...)
- vannkokeren som gjør det lett å lage herlig varm te med honning.

Anonym sa...

Jeg er takknemmelig for at jeg har så mange bra folk rundt meg, at våren snart er her, at kjæresten min endelig har fått stor seng i leiligheten (haha), at folk sier så mye fint til meg for tiden, osv... BRA innlegg!:D

BRUDEPARET sa...

SV: Tusen takk - det var hyggelig!

Ja, the City er utrolig gøy - og nå som the hills ikke går lenger (men snaaart!) er det i allefall gøy! Føler jeg kan merke litt forskjell også på byene og menneskene i den - i LA ser alle ut som barbiedukker og er kliss like, mens det er mer fashion og eksentriske folk i new york. Kanskje bare meg...?