lørdag 27. september 2008

Lang natt


Ja, da var det helg igjen! Tiden flyr når man har det moro!=)

I går hadde jeg et foredag på fransk om den franske regionen Alsace-Lorraine. Det gikk vedlig fint, og læreren sa jeg hadde bra uttalelse;) Stolt! Ha,ha. Det var hverfall veldig deilig å bli ferdig med det..


Etter skolen gikk jeg, Nilla og Oda på skopping! Jeg kjøpte en søt, Champagnefarget bluse(kaller man det fortsatt det, eller har jeg blitt påvirket av å jobbe på gamlehjemmet i ferien?), og en varm, grå genser. Tenkte jeg måtte være litt fornuftig å kjøpe noe varmt, siden det faktisk begynner å bli litt kjølig i Paris.


På kvelden var jeg med noen fra klassa på en egenarrangert vinsmaking. Alle hadde med seg noen vin, og så skulle vi smake på dem. Smake, ja.. Ehm..

Det ble hverfall nok vin på alle, og så reiste vi ut. Vi reiste ned til en plass ved siden av effeltårnet, men så reiste vi heller til Chams Elysée, fordi det var så dyrt på den plassen. Ulempen med å bo på Montmartre når vi ikke er ute på Montmartre, er at jeg må komme meg hjem til Montmatre. Det er selvfølgelig litt vanskelig når man vil hjem kl hav tre, og métroen ikke begynner å gå før 6. Da vandret vi nedover vakre Chams Elysée, og fant en nattbuss som fraktet oss til hvor "vinsmakingen" fant sted. Jeg sov litt der på en klein sofa, og tok den første métroen hjem. Du kan tro jeg fikk mange spesielle blikk fra menneskene som tok métroen!
Det var faktisk en ganske koselig og spennende natt..


Da har jeg våknet, og snart skal jeg ut og drikke kaffe og spise Croissant med Nilla og Oda.

Mon dieu, jeg trenger kaffe!


Håper dere alle har en super helg!

Bon Journée

4 kommentarer:

Cecilie sa...

Haha, jeg husker at jeg også hadde foredrag om Alsace-Lorraine en gang i første klasse:-P Spennende region ;)

Ida sa...

Ja, jeg liker den veldig godt;)

Cecilie sa...

Jeg har aldri vært der da :-P Har du?

Ida sa...

Nei, har ikke vært der enda! Men har veldig lyst til det:)