tirsdag 28. oktober 2008

De la salade au thon


Jeg tenkte jeg ville dele min fantastiske oppskrift på de la Salade au Thon. (tunfisksalat)


Dette trenger du:
  • Tunfisk på boks(med eller uten olje)

  • Grønn Salat(isberg)

  • Paprika(gjerne rød, for å få litt pen farge i bollen)

  • Mais

  • Avokado

  • Tomat

  • Bønner

  • Agurk

  • Grov pasta

Slik går du frem:

  • Sett på varmt vann til pasta

  • Kutt opp grønnsakene som trenger å bli kuttes opp

  • Åpne boksene som skal åpnes

  • Hell pasta i gryta som fosskoker(ikke for mye pasta!)

  • Vent til Pastaen er ferdigkokt(7 min). Imens kan du kanskje synge en sang? Jeg pleier å lene meg ut av vinduet og glane på menneskene som går nede på gaten. Det er mange rare folk her på montmartre!

  • Bland alt sammen i en bolle

Serveres med urtedressing og en lett ost (la vache qui rit). Voilà!


Bon appetit!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Det virka godt! :) Jeg har utfordra deg med noen spørsmål på bloggen min ;D

Jorunn sa...

Nam, det der så godt ut...

Jeg skal ta utfordringen jeg!!! Skal svare nå!

Anonym sa...

nam! skal jeg teste ut vettu:)