søndag 5. oktober 2008

Når man ikke rekker den siste métroen..

Nuit blanch var sikkert festelig for folket som hadde en plan over hva de skulle gjøre, og visste hvordan de skulle komme seg hjem. Dette var ikke mitt tilfelle. HoHo.

Jeg reiste ut på Grand Boulevard sammen med Nilla, Oda og noen andre folk på konsertstdet/baren Hetfields hvor vi pleier å starte kvelden. De har nemmelig billige drinker der;) Det var hyggelig. Men så skulle vi reise videre. Først til Châtelet, så til Quartier Latin. Deretter fant jeg ut av at bankkortet hadde bestemt seg for å ikke fungere. Klokken var ganske mange, så jeg tenkte det var like greit å komme seg hjem. Métroen hadde selvfølgelig stoppet å gå når vi kom ned. Great.. Da måtte vi skaffe oss en taxi. Det viste seg at resten av Paris var ute på byen, og hadde mistet den siste métroen hjem. Alle prøvde å få tak i taxi, og det var ikke en sjanse i havet for å få tak i en.

Hva gjorde vi da? Jo, da. Vi gikk til noe vi trodde var Châtelet, men det viste seg å være St Germain. Det ligger i helt den andre retningen. Da gikk vi tilbake i samme retningen, og videre til Châtelet. Vi gått i ett fra kl halv 3 til halv 6 i gud hvet hvor mange kilometer da vi fant en åpen metroinngang. Der satt vi forfrosset og halvdøde i bein og hals til den første métroen fikk hjem. Dramatisk..

Det skjedde hvertfall masse da vi var ute gikk, og vi fikk oppelve Paris by night. Det var ikke bare oss som vandret rundt og var irriterte over at vi ikke kom oss hjem på noen måte. Vi fikk også veldig mange cheesy lines kastet etter oss. Yndlingen min var "Hi. I speak English. I like girls with shaved assholes. " Jaha, tenkte jeg. interresant..

Håper dere har hatt en mindre komplisert natt;)
Bisous<3


4 kommentarer:

Cecilie sa...

Oi, stakkars deg! :-O Håper du har fått litt søvn, og varmen i deg igjen nå! Hvis ikke gjør nok en kopp te susen :)

Jeg var ute for noe liknende i NY city i sommer, da hadde visst subwayen sluttet å gå pga reparasjon. Og jeg kan si deg at Canal Street/Chinatown ikke akkurat er min favoritt-bydel i tretida om natta... :-P Så da var det et ganske godt stykke å gå, etter å ha gått og gått hele dagen i Washington DC. Artig opplevelse :P

Ida sa...

Ja,det går helt fint med meg nå;) Har drukket te og alt! hehe..
OI! Ny er kanskje en litt skumlere by å gå seg vill i på natta? ;)

Anonym sa...

dramaa, litt og og da:D

Cecilie sa...

Så bra at det går fint med deg nå :)

NY er faktisk ikke så skummel som de fleste tror. Jeg føler meg mye tryggere der enn jeg gjør i Oslo, faktisk :-P