torsdag 2. oktober 2008

Quand il pleut à Paris.. il pleut..


Veldig filosofisk overskrift der ja..

I går var jeg på teater! Jeg så en moderne oppsetning som het L'enfant bouton d'or. Den spiltes på et lite teater som het Aktéon Théâtre. Det var så sinnsykt bra! Scenen var liten, og alle virkemidlene var morderne og enkle. Spillet ig det kropslige framvisningene kommer mye bedre frem når rammene og virkemidlene er enkle. Det klarte de veldig fint. Litteraturlæreren min var en av skuespillerene, og hun var kjempeflink. De snakket tydelig, så jeg klarte sånn halveis å forstå hva det handlet om. Veldig underholdene, og kjempefransk. Følte meg vedlig kulturell og kunstnerisk når jeg gikk ut av salen. Jeg elsker å gå på teater når det er bra teater. Da blir jeg så glad=)

Før teateret var jeg på besøk hos Anna. Vi lagde tunfisksalat, og slappet av før forestillingen. Det var en koselig dag!


I dag begynte jeg på skolen kl 3. Før skolen vasket jeg klær i det skumle vaskeriet, og gjorde lekser. Festelig!
Nå sitter jeg og spiser tunfisksalat. (Er visst blitt avhengig) Jeg slapper av og hører på regnet.


Paris er så vakker når det regner! Det er akkurat som alle fargene og nyansene blir klarere, og luften blir frisk og ren. Deilig.


Bon Soirée!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tunfisksalat er godt:D
og rein er kos^^

Camilla Didriksen sa...

Jeg vil til Pariiiis.